DJ Snake

到今天才知道他長這樣

其實超火紅舞曲Lean on就是他的作品之一喔

Bipolar Sunshine

跟他不太熟

較出名的作品

Daydreamer


 

會知道Middle這首歌

其實是因為Youtube推薦影片上

出現飢餓遊戲裡Peeta的臉 就不自覺的點進去了

題外話一下

飢餓遊戲真的是一部很棒的作品

(雖然我覺得電影沒必要再分成上下)

大家有興趣的話一定要看看唷

誠懇的臉

我想就是因為 喬許·哈契遜 這憨厚老實臉

導演才會選他當MV男主角吧 


這支MV把這首歌又提升了一個境界
喜歡這首歌的話一定要好好看他的MV
是個會讓人想哭的小故事 濃縮在5分鐘裡

這也是我很想翻譯這首歌的原因

(不是Peeta


Staring at two different views on your window ledge

在你的窗臺上凝視著兩種不同的景色

Coffee has gone cold, it's like time froze

咖啡就要冷了,就像凍結的時間

There you go wishing, floating down our wishing well

你開始許願,願我們漂浮在許願池

It's like I'm always causing problems, causing hell

我好像總在製造麻煩,把事情搞的更糟

I didn't mean to put you through this, I can tell

我可以說,我真的不是故意讓你經歷這些的

We're gonna sweep this under the carpet

我們無法將回憶的塵埃掃入地毯下

 

I hope that I can turn back the time

但願我能將時間倒轉

To make it all alright, all alright for us

讓每件事好轉,為了我們讓每件事好起來

I'll promise to build a new world for us two

我保證我會為了我們建造一個新的世界

With you in the middle

而你就是世界的中心

 

(you in the middle)

你是世界的中心

(you in the middle)

你是世界的中心

 

Lying down beside you. What's going through your head?

躺在你的身旁卻不知道你腦中想著什麼

The silence in the air felt like my soul froze

空氣中的沉默就像我凍結的靈魂

Am I just overthinking feelings? I conceal

是我想太多了嗎? 我隱藏了這感覺

This gut feeling I'm tryna get off me as well

我的直覺也要我離開我自己

I hope we find our missing pieces and just chill

但願我們能找回彼此的碎片,卻灰了心

We're gonna sweep it under the carpet

我們無法隱藏這段回憶的

 

I hope that I can turn back the time

但願我能將時間倒轉

To make it all alright, all alright for us

讓每件事好轉,為了我們讓每件事好起來

I'll promise to build a new world for us two

我保證我會為了我們建造一個新的世界

With you in the middle

而你就是世界的中心

 

(you in the middle)

你是世界的中心

(you in the middle)

你是世界的中心

(with you)

(you)

 

(thank the children)

(just thank the children)

(you)

(thank the children)

(just thank the children)


課外閱讀

 

arrow
arrow
    文章標籤
    翻譯 西洋
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 Ting 的頭像
    Ting

    Ting's

    Ting 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()